Twaalf dagen voor kerst Jenny Bayliss
Ruimte voor liefde Joyce Spijker
De tweeling van Summerbourne Emma Rous
Juf, er is een kind kwijt Dorine Hermans

Misverstand in de middle of nowhere - Lis Lucassen

Geschreven op woensdag 17 juni 2020

Meer! Meer! Meer alsjeblieft! Misverstand in de middle of nowhere is een volledig boek maar ik ben zó blij dat dit het eerste deel van een serie is! Alsof ik met dit boek pas de eerste aflevering van mijn nieuwe favoriete serie heb gezien. Dus ik wil meer! Virgin River pas maar op, de Achterhoek komt eraan!

Stiekem zou ik gewoon het liefst nog heel lang al die personages volgen, net zoals in je favoriete tv serie...

De schrijfstijl is heerlijk. Lekker to-the-point, eerlijk en duidelijk. Ik vloog door het boek. Waarom de keuze is gemaakt om als setting de Achterhoek te nemen en niet Twente is mij niet helemaal duidelijk geworden, maar dat kan ook komen door mijn gekleurde bril. Ik ben zelf opgegroeid in Twente waardoor alles wat op de Achterhoek sloeg, mij aan Twente deed denken. Het dialect wat in het verhaal voorkomt, de boer’n yoghurt, Enschede, Talamini. Extra mooie bijkomstigheid was dat ik dit boek ook las tijdens een relaxed weekendje weg in Twente dus dat was perfect!

Titel: Misverstand in de middle of nowhere
Auteur: Lis Lucassen

Genre: feelgood
Aantal pagina's: 240

ISBN: 978 90 205 3828 1
Uitgever: Zomer & Keuning

Verschenen: juni 2020
Prijs: € 15,00

Doortje is een heel fijn hoofdpersonage, ik voelde me echt verbonden met haar en kon me helemaal inleven. Ze is enorm sympathiek maar tegelijk is het knap dat de andere personages ook heel interessant zijn. Doortje is leuk maar dat maakt de andere personages niet minder leuk. Daarnaast heeft de auteur heerlijke humor maar ook het talent om emoties over te brengen op de lezer. Het verhaal van Wes bijvoorbeeld of de plannen van Ben, maar ook het feit dat Doortje haar opa nooit meer heeft opgezocht.

Dat dit pas het eerste deel van een serie is, is ook zéér terecht omdat de personages nog genoeg te bieden hebben. Het is duidelijk dat over hen allemaal nog genoeg te schrijven valt en dat Misverstand in de middle of nowhere bij lange na niet genoeg ruimte biedt aan hen allemaal. Ik zou het liefst nog heel lang al die personages volgen, net zoals in je favoriete tv serie… Wat mij betreft gaan er dus nog heel wat delen volgen!

Bestel Misverstand in de middle of nowhere via Libris bij een boekhandel bij jou in de buurt voor € 15,00 (gratis thuisbezorgd of op te halen bij een boekhandel naar keuze).

Eerst vertrekt haar vriend naar het buitenland, dan verliest ze haar baan: kan er ook nog iets goed gaan in het leven van Dorothee?

Het lijkt er niet op, totdat ze van de notaris te horen krijgt dat ze, onder voorwaarde dat ze erheen gaat en minstens dertig dagen blijft, een boerderij heeft geërfd in de Achterhoek. Omdat ze toch niets te verliezen heeft, reist ze in haar eentje naar de middle of nowhere. Er liggen hier dierbare herinneringen, die al snel naar boven komen wanneer ze in de boerderij van haar grootouders is.

Maar er komt ook iets anders naar boven. Of liever gezegd: iemand. De boerderij blijkt namelijk een packagedeal. Er woont al ene Wes, die blijkbaar een goede band had met haar opa. In haar verplichte dertig dagen hier mag Dorothee niets veranderen of verwijderen, dus ook Wes niet. Ze zitten kortom een maand lang met elkaar opgescheept. En die maand belooft geen makkie te worden.