Gekooid Ellison Cooper
Verleidelijk lekker Madelein Kerseboom
Puks pizza en pudding paleis Marte Jongbloed
Geen slechte daad Heather Chavez

Raak me. Niet - Laura Kneidl

Geschreven op maandag 4 mei 2020

Raak me. Wel. Dat is wat het boek bij me doet. Sage is pas achttien jaar maar je komt er al snel achter dat ze veel heeft meegemaakt. Hier liggen zowel haar zwakke plekken als haar kracht. Kneidl neemt heel goed de tijd en ruimte om de personages vorm te geven en uit te diepen. Dit is dan ook de grote kracht van dit boek.

Raak me. Wel. Dat is wat het boek bij me doet.

Wel voelt het verhaal er omheen soms wat traag. Wellicht komt dit mede door de nadruk op het verleden van Sage. Doordat Kneidl hierin regelmatig in herhaling valt, weinig nieuws vertelt en ik als lezer zat te wachten op nieuwe gebeurtenissen die niet kwamen, werd dat soms een beetje frustrerend. De rek raakt eruit. Je wilt kleine stapjes vooruit, mondjesmaat nieuwe informatie krijgen of je verwacht een gebeurtenis maar dit alles blijft lang uit.

Zoals gezegd ligt de kracht bij de personages. De vriendschap tussen Sage en Megan en de vriendschap tussen Sage en April bijten elkaar niet. Dat vind ik fijn, er hoeft niet gekozen te worden en beide geven Sage iets anders met hun vriendschap. Maar natuurlijk is Luca het meest intrigerend. Hij is het ideale voorbeeld van een jongen waarbij je snel een verkeerd oordeel klaar hebt. Ik vind het geweldig hoe Kneidl zijn uiterlijk en karakter samen weet te brengen tot een geloofwaardig en ontzettend fijn personage waar (bijna) iedere vrouw week van wordt.

Titel: Raak me. Niet
Auteur: Laura Kneidl

Genre: new adult
Aantal pagina's: 430

ISBN: 978 90 205 3590 7
Uitgever: Zomer&Keuning

Verschenen: april 2020
Prijs: € 18,99

De warmte van de hoofdpersonages voel je bijna uit het boek komen en hoewel Sage het niet makkelijk heeft, merk je dat ze sterker wordt. Wat ik wel jammer vind is dat Kneidl sommige situaties te scherp afkapt. Bijvoorbeeld wanneer Sage bij Dr. Montry terechtkomt. Juist wanneer je als lezer met haar mee wilt gaan in deze situatie, neemt Kneidl je mee naar een nieuwe situatie en wordt het moment met Dr. Montry afgekapt. Ik begrijp dat deze keuze wellicht is gemaakt om nog wat uit te stellen maar hierdoor werd ik juist enigszins ruw uit het verhaal gehaald. Net wanneer je verder de diepte in wilt, wordt je weer naar de oppervlakte gehaald.

Zeker is dat je het vervolg op dit boek, Verlies me. Niet. ook wilt lezen want het verhaal is nog niet af. Ik ben gaan houden van Sage en Luca.

Bestel Raak me. Niet via Libris bij een boekhandel bij jou in de buurt voor € 18,99 (gratis thuisbezorgd of op te halen bij een boekhandel naar keuze).

Raak me. Niet. van Laura Kneidl is het eerste deel van een spannend tweeluik dat onder je huid kruipt.

Raak me. Niet. van Laura Kneidl gaat over de achttienjarige Sage. Op haar verjaardag komt ze aan op de universiteit van Nevada. Ze heeft niets: geen geld, geen huis, geen vrienden. Alleen de droom dat ze opnieuw kan beginnen en kan vergeten wat er thuis in Maine is gebeurd. In Nevada krijgt ze een bijbaantje in een bibliotheek, waar ze haar collega Luca ontmoet. Hij is alles waar Sage bang voor is, met zijn doordringende ogen, tattoos en ruige uiterlijk. Maar Luca is niet wie hij lijkt te zijn en hij laat Sages hart ook op een andere manier sneller kloppen.

Laura Kneidl schreef met Raak me. Niet. een meeslepend eerste deel van een new adult-serie, dat eindigt met een grote cliffhanger. Het verhaal van Sage en Luca gaat verder in het tweede deel, Verlies me. Niet.