Gegijzeld Clare Mackintosh
De Opblaasbende, bijna lek! Beth Garrod en Jess Hitchman
Het verkeerde meisje Angelique Haak
Neem mij mee Sarra Manning

De ontmaskering - Tamara Haagmans, Lily Frank en Kate Paris

Geschreven op dinsdag 8 december 2020

De verwachtingen dat er veel liefde in de verhalen zou zitten en dat het makkelijk leest zijn waargemaakt. Ik vind het mooi dat de verhalen gaan over vrouwen die van vrouwen houden. Nooit eerder heb ik erover nagedacht dat het voor deze vrouwen fijn zou zijn om eens boeken te lezen waarin het gaat over verliefd worden op een vrouw in plaats van op een man. Goed dat hier eens aandacht voor is!
Daarnaast zijn de verhalen heel mooi en sensueel beschreven. Er is ruimte voor mystiek, liefde, lust en details zonder dat het plat wordt.

De verhalen zijn heel mooi en sensueel beschreven. Er is ruimte voor mystiek, liefde, lust en details zonder dat het plat wordt.

In De ontmaskering zijn drie verhalen gebundeld. Het verhaal Foutief verliefd van Lily Frank had ik al gelezen in het boek Liefde op Lowlands. Wat ik van dat boek vooral erg leuk vond was dat het aparte verhalen zijn die samen één groot verhaal vormen. Zo ontstaat er genoeg ruimte om de diepte in te gaan en het grote verhaal goed uit te werken. Dat miste ik in De ontmaskering.

Titel: De ontmaskering
Auteur: Tamara Haagmans, Lily Frank en Kate Paris

Genre: new adut
Aantal pagina's: 332

ISBN: 978 94 925 0706 8
Uitgever: Tinteling Romance

Verschenen: november 2017
Prijs: onbekend

De drie verhalen in dit boek staan op zichzelf. Hierdoor voelt het alsof er te weinig ruimte is voor de ontdekking van de hoofdpersonen dat zij op vrouwen vallen. Deze onderwerpen op zich vind ik heel mooi, juist omdat iemand die hier achter komt kan worstelen met haar gevoelens. Het is daarom zonde dat de verhalen kort en niet wat meer uitgewerkt zijn.

De verhalen voelen nu enigszins kaal aan omdat de focus echt ligt op de liefde en lust, ik mis meer inhoud. Doordat de rest van de gebeurtenissen zo op de achtergrond gesteld worden, gebeurt er te weinig om de verhalen ook inhoudelijk interessant te maken.

De Ontmaskering bevat drie prachtige, grappige en sexy verhalen over en voor vrouwen die van vrouwen houden. In deze eerste verhalenbundel van Tinteling Fem staat de zoektocht naar echte liefde centraal.

In De Ontmaskering van Kate Paris stort het zorgvuldig opgebouwde leven van Maud als een kaartenhuis in elkaar als ze haar partner Viktor betrapt terwijl hij vreemdgaat met, hoe cliché, zijn secretaresse. Alles wat ze wilde, ziet ze op dat moment verdwijnen. Denkt ze. Voor één nacht verliest Maud zich in de armen van de prachtige Pimpernel. Als de volgende dag Viktor voor de deur staat om de draad weer op te pakken, wacht hem een verrassing. Maud is veranderd. Of is ze juist eindelijk zichzelf?

Als Lisa in Dit is liefde van Tamara Haagmans per toeval een parachutesprong wint, staat ze niet echt te trappelen ook daadwerkelijk het vliegtuig in te stappen. Toch geeft ze zich uiteindelijk over aan haar instructrice, Jonne, met wie ze de sprong in meerdere opzichten durft te wagen. Met beide benen weer op aarde, ziet Lisa in dat Jonne meer voor haar is gaan betekenen dan een snelle flirt. Jonne wil ook meer, maar is Lisa daar zelf wel aan toe?

Pandora, leadzangeres van de band Dark Mist Rising, ziet in Foutief Verliefd van Lily Frank haar droomvrouw Dore vlak voor ze moet optreden op een groot muziekfestival. Bandlid Olaf is haar echter te snel af. Pandora laat het er niet bij zitten en zet alles op alles om Dore voor zich te winnen. Ze dreigt zich echter bijna te verliezen in haar eigen onzekerheid en mist daardoor alle signalen die eventmanager-in-opleiding Naomi haar kant uit stuurt.

Deze recensie is eerder verschenen op het boekenblog van de Perfecte Buren.